loading...
شارژ رایگان ایرانسل / شارژ رایگان همراه اول
تبلیغات

تبلیغات




برای مشاهده توضیحات و خرید این محصول لطفا روی عکس بالا کلیک کنید

امیر بازدید : 334 شنبه 28 شهریور 1394 نظرات (0)

ماجرای کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری + تصاویر جزئیات شایعه واقعیت حقیقت

کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری

ماجرای کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری

جریان کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری

پیج کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری

جزئیات کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری

آدرس کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری

شایعه کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری

ریحانه جباری آبان 93 اعدام شد و بر اساس مدارک موجود در پرونده و اعترافات بعدی خود او ماجرا تجاوز نبوده و قتل عمد بوده است


متن و پاسخ شایعه


متن و پاسخ شایعه



متن شایعه

" ریحانه جباری فردا اعدام میشود و تویی که احتمالا نمیدانی او کیست!!!! بخشی از اخرین صحبت های او با مادرش : ﺍﻻﻥ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺩﺳﺘﺒﻨﺪ ﺯﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﺎﺷﯿﻨﯽ ﺩﻡ ﺩﺭ ﻣﻨﺘﻈﺮﻩ ﺗﺎ ﻣﻨﻮ ﺑﺒﺮﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺣﮑﻢ. ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ ﺑﻬﺖ ﺯﻧﮓ ﺯﺩﻡ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭ ﻫﻤﺮﺍﻫﻢ ﺩﻟﺶ ﻧﯿﻮﻣﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﺧﺪﺍﺣﺎﻓﻈﯽ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﻨﻮ ﺑﺒﺮﻩ. ﻣﺎﻣﺎﻥ ﺟﺎﻥ ﺧﺪﺍﺣﺎﻓﻆ . ﻣﻨﻮ ﺩﺍﺭﻥ ﻣﯽﺑﺮﻥ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺷﻬﺮ. ﻓﺮﺩﺍ ﺻﺒﺢ ﺯﻭﺩ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺩﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﺗﻤﻮﻡ ﻣﯽﺷﻪ...دختری که متجاوز خود را کشت..!!!دم از قانون میزنن در حالی که در امریکا اگه یه مرد بی اجازه فقط مزاحمت برا زن ایجاد کند تا زمانی که زنده است رنگ افتاب رو نمیبینه ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﻭﻧﺴﺘﯿﺪ ﺍﻣﺸﺐ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺭﯾﺤﺎﻧﻪ ﺟﺒﺎﺭﯼ ﺭﻭ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﮐﻨﻦ ﺑﻬﺶ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻫﻢ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﺑﺮ ﻃﺒﻖ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﺍﺳﻼﻡ ﻫﯿﭻ ﺯﻧﯽ ﺑﺎﮐﺮﻩ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺷﻮﺩ ﺍﻣﺸﺐ ﻭﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﮔﺮﯾﻪ ﻭ ﺧﻮﻥ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻣﯿﮕﯿﺮﻥ ﺭﯾﺤﺎﻧﻪ ﺟﻮﻥ ﻭ ﺑﻌﺪﺵ ﺍﻋﺪﺍﻡ دختری که از خود دفاع کرد تا عفتش را از دست ندهد اکنون منتظر طناب دار است . ریحانه جباری , دختر 19ساله که برای طراحی دکوراسیون به منزل مرتضی عبدالعلی ( پزشک عمومی و کارمند سابق وزارت اطلاعات )میرود قافل ازین که مرد 46ساله برایش نقشه شوم تجاوز کشیده است.ریحانه فقط از خود دفاع کرد , آیا سزای دفاع در مقابل بی عصمت شدن این است؟

ریحانه امیدی ندارد برای رهایی از اعدام , اما شاید اتحاد ما بتواند این رای نا عادلانه را عوض کند. دوستان بیایید همه با هم از خانواده ی مقتول بخواهیم نظر خود را عوض کند شاید بتوانیم ریحانه را نجات دهیم . لطفا کپی کنید( کمپین نه به اعدام ریحانه جباری ) خواهشا اشتراک بزارین !! ریحانه جباری رو امروز از زندون قرچک به سمت زندون رجایی شهر برای اجرای حکم اعدام بردن اونم بعد از ۷ سال حبس، تف به این دولت که عدالت حالیش نیست... این دختر هفت سال پیش یعنی وقتی ۱۹ ساله بود واسه استخدام رفت تو یه شرکت، رییس شرکت که قصد تجاوز به این دختر رو داشته ریحانه برای دفاع از خودش این یاروی حرومزاده رو میکشه...

خبر رسیده که اعدام ریحانه جباری به تعویق افتاده گفتن احتمالا تو این هفته اعدام نمیشه تا بتونن رضایت خوانواده ی مقتول و بگیرن ، مقتولی که کارمند سابق وزارت اطلاعات بوده، خلاصه آدمای بزرگی از جمله [...] پست و گذاشتن و خواهش کردﻥ که پست و کپی کنید، مادر ریحانه هم گفتش تا میتونید پست و کپی کنید تا به گوش همه برسه فقط تا آخر هفته فرصت دارید "

 

 

پاسخ شایعه

1. ریحانه جباری به جرم قتل عمد در سوم آبان سال ۹۳ یعنی حدود یک سال قبل اعدام شد! پس منتشر کنندگان این شایعه نه تنها از اعدام او بلکه به طریق اولی از واقعیتها و حقایق پرونده نیز بی خبرند!

2. ادعاهای متن شایعه صحت نداشته و مکالمه ادعا شده نیز ناشی از تخیل نویسنده است. این پرونده به دلیل حساسیت های ایجاد شده با تاملی بالا و زیر نظر دادستان تهران در جریان قرار گرفت.

3. ماجرا دفاع در برابر تجاوز نبود بلکه قتل عمد بوده و خود قاتل در اظهارات بعدی به آن اعتراف کرده است. رابطه قاتل با مقتول داوطلبانه بوده و او در گذشته نیز با دیگران از جمله مدیر شرکتش رابطه داشته و باکره نبوده است!

4. او پیش از حادثه و با قصد قبلی چاقوی آلت جرم را خریداری کرده و در پیامکی به دوستش قصد خود مبنی بر قتل مقتول را اعلام کرده بود!

5. کشفیات محل جنایت ، جراحت کشنده مقتول از پشت سر ، قفل نبودن درب منزل و ... همگی نشانه کذب بودن ادعای قصد مقتول مبنی بر تجاوز و دلیل قتل آگاهانه او توسط قاتل است.

6. دوستان و همکاران ریحانه او را فردی دروغگو توصیف کرده اند که دوست داشت خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد و روانشناس پرونده نیز او را فردی خود شیفته معرفی کرده بود.

http://www.isna.ir/fa/news/93080300697

7. مادر ریحانه با رسانه ای شدن ماجرا مخالف بود و سیاسی شدن پرونده ، حاصل سو استفاده وکیل قبلی ریحانه جهت دریافت پناهندگی سیاسی برای خود از طریق مصاحبه با سایتهای ضد انقلاب و راه اندازی کمپین مرتبط بود.

http://farsnews.com/13930806000465

8. در هیچ جای شریعت اسلام منعی برای اعدام دختر باکره نیست و این ادعا اولین بار در دهه 60 و با اغراض سیاسی توسط منافقین و مخالفین انقلاب عنوان شد تا با این دلیل احمقانه وانمود کنند منافقین اعدامی مورد تجاوز قرار می گیرند!

http://www.parsine.com/fa/news/152322

9. خانواده مقتول درصدد دادن رضایت بودند اما دروغهای متعدد و تهمتهای ریحانه به مقتول ، جنجال رسانه های معاند و خارج نشین و خصوصا پیامهایی از قبیل متن همین شایعه احساسات خانواده مقتول را جریحه دار و مسیر گرفتن رضایت را ناهموار نمود.

http://www.isna.ir/fa/news/93020301962

10. روشن شدن کذب بودن این مطلب مانند بسیاری دیگر از شایعات شبکه های اجتماعی ، هشداری جدیست تا به نیت پلید شایعه پردازان پی ببریم و جدا از انتشار بدون تحقیق پیامهایی که دریافت می کنیم ، خودداری کنیم.

 

حق جو و حق طلب باشیم

لینک مطلب جهت انتشار: 

http://shayeaat.ir/post/383

 

 

تصاویر برای کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباریگزارش تصاویر

    نتیجه تصویری برای کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری
    نتیجه تصویری برای کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری
    1 ساعت قبل
    نتیجه تصویری برای کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری
    نتیجه تصویری برای کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری

تصاویر بیشتر برای کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری
شایعات - کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه جباری ! / شایعه 0317
shayeaat.ir/post/383
۱ ساعت پیش - لطفا کپی کنید( کمپین نه به اعدام ریحانه جباری ) خواهشا اشتراک بزارین !! ریحانه جباری رو امروز از زندون قرچک به سمت زندون رجایی شهر برای اجرای ...
چرا کمپین‌های نجات ریحانه جباری شکست خوردند؟ - BBC Persian
www.bbc.com/.../01/150104_l44_nazeran_jabbari_reihaneh_execution
۳۰ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در هفت سالی که خانم جباری در زندان بود فعالان حقوق بشری با تشکیل کمپین هایی برای جلوگیری از اعدام او فعالیت کردند. ابهامات پرونده ریحانه ...
کمپین غرب عامل اعدام ریحانه جباری بود - سایت خبری تحلیلی ...
www.tabnak.ir › صفحه نخست › حقوقي
۸ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دبیر ستاد حقوق بشر در مصاحبه‌ با شبکه خبری سی ان ان، کمپین ... برای رضایت گرفتن از خانواده قربانی و جلوگیری از اعدام ریحانه جباری دانست.
ریحانه جباری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/ریحانه_جباری
رفتن به ۲ تقاضای بخشش، تشکیل کمپین جهانی و اظهار نظر - صدور حکم قصاص برای وی، به ایجاد کمپین‌های بین‌المللی برای جلوگیری از اعدام وی انجامید.
کمپین ها و فعالان رسانه های غرب مسبب اعدام ریحانه جباری هستند
www.rahesabz.net/story/87312/
۸ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... ان ان ، کمپین رسانه ای و سیاسی غرب را عامل اصلی ناکام ماندن تلاش ها برای رضایت گرفتن از خانواده قربانی و جلوگیری از اعدام ریحانه جباری دانست.
محسنی اژه ای و وزارت اطلاعات بر اعدام ريحانه جباری اصرار ... - ...
www.radiofarda.com/content/f5-jabbari-relative.../26664931.html
۷ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - فريبرز جباری برخی اظهار نظرها مبنی بر اينکه راه اندازی کمپين برای جلوگيری از اعدام ريحانه جباری و خبرهای منتشر شده دراين باره، باعث تصميم ...
کمپین غرب عامل ناکامی در جلب رضایت اولیای دم و جلوگیری از ...
qudsonline.ir/detail/News/244402
۱۱ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دبیر شورای عالی حقوق بشر ایران کمپین تبلیغاتی رسانه‌های غربی را ... از اولیای دم و جلوگیری از اعدام ریحانه جباری، متهم محکوم به قتل، دانست.
دفاع لاریجانی از اعدام ریحانه جباری در سی‌ان‌ان
www.andishehtv.com/index.php?option=com_content...
۸ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام ریحانه جباری،تعدادی از فعالان حقوق بشر کمپینی تشکیل دادند و بیش از صد هزار امضا هم در مخالفت با اجرای این حکم ...
چه کسانی باعث اعدام «ریحانه جباری» شدند؟/ کمپین‌های ... - فارس
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930806000465
۶ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نمونه هایی از تبلیغات کمپین های به ظاهر حامی جباری ... مادر ریحانه جباری ماجرای افشای اخبار این پرونده از سوی مصطفایی را در پاسخ به این سوال ..... اما هنوز دیر نشده جهت جلوگیری از بوجود آمدن این اتفاقات وراهنمایی خانواده هایی که با این ...
با امضای دادخواست الکترونیکی زیر به کمپین جلوگیری از ...
facenama.com/view/post:275903469
۲۴ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دختری که در مقابل تجاوز مقاومت کرد و اکنون در خطر اعدام قرار دارد . ... ریحانه جباری دختر ۲۶ ساله‌ای است که به اتهام قتل عمد در آستانه اعدام قرار دارد.
تعویق اعدام ریحانه جباری - زمانه
www.radiozamaneh.com/179383
۹ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ریحانه جباری دختر ۲۶ ساله ایرانی که هفت سال است به اتهام قتل در زندان به سر ... برای جلوگیری از اجرای این حکم اعدام کمپینی توسط تعدادی از فعالان ...
گزارش رادیو فردا از نشست برلین در باره پرونده ریحانه جباری
https://rowzane.com/news/article=15378
رادیو فردا:دراین نشست مینا احدی،مسئول کمیته بین المللی علیه اعدام و از جمله دست اندرکاران کمپینی که برای جلوگیری از اعدام ریحانه جباری راه اندازی شده بود، نیز با ...
کمپین غرب عامل اعدام ریحانه جباری بود | دبیر ستاد حقوق بشر
www.ghatreh.com/news/.../کمپین-غرب-عامل-اعدام-ریحانه-جباری-بود
۸ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دبیر ستاد حقوق بشر در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان، کمپین ... ها برای رضایت گرفتن از خانواده قربانی و جلوگیری از اعدام ریحانه جباری دانست.
کمپین رسانه ای و سیاسی غرب عامل اعدام ریحانه جباری بود - ...
khabarche.ir/.../کمپین-رسانه-ای-و-سیاسی-غرب-عامل-اعدام-ریحانه-جباری-...
۸ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - 8 ماه پیش کمپین رسانه‌ای و سیاسی غرب عامل اعدام ریحانه جباری بود ... برای رضایت گرفتن از خانواده قربانی و جلوگیری از اعدام ریحانه جباری دانست.
کمپین رسانه ای و سیاسی غرب عامل اعدام ریحانه جباری بود ...
khabarfarsi.com/n/10955455
۸ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... ان ان، کمپین رسانه ای و سیاسی غرب را عامل اصلی ناکام ماندن تلاش ها برای رضایت گرفتن از خانواده قربانی و جلوگیری از اعدام ریحانه جباری دانست.
با امضای دادخواست الکترونیکی زیر به کمپین جلوگیری - ...
www.cloob.com/.../با_امضای_دادخواست_الکترونیکی_زیر_به_کمپین_...
۲۴ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - با امضای دادخواست الکترونیکی زیر به کمپین جلوگیری از اعدام ریحانه ی جباری بپیوندید ... دختری که در مقابل تجاوز مقاومت کرد و اکنون در خطر ...
اعدام ریحانه؛ افشاگری کوبنده عموی وی - ایران پرس نیوز
www.iranpressnews.com/source/179675.htm
فريبرز جباری برخی اظهار نظرها مبنی بر اينکه راه اندازی کمپين برای جلوگيری از اعدام ريحانه و خبرهای منتشر شده در اين باره، باعث تصميم خانواده مرتضی سربندی ...
کمپین بین المللی نه به اعدام در ایران | This WordPress.com ...
https://notoexecutions.wordpress.com/
پس از رسانه ای شدن پرونده ریحانه جباری و واکنش منفی مردم نسبت به اجرای اعدام ... مجرمان و جلوگیری از تکرار جرم دست به خشونت دولتی (اعدام) می برد ، چه تضمینی وجود ...
ریحانه جباری اعدام گردید
www.kurdpa.net/farsi/idame/17165
۳ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام ریحانه جباری، تعدادی از فعالان حقوق بشر کمپینی تشکیل دادند و بیش از صد هزار امضاء هم در مخالفت با اجرای این ...
آمریکا اعدام ریحانه را محکوم کرد --- یو اس ای تودی :: روزآنلاین
www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-de904d9351.html
۵ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ریحانه جباری، به خاطر قتل یک مامور سابق وزارت اطلاعات در سال ۲۰۰۷، به‌رغم کمپین بین‌المللی برای جلوگیری از اعدام او صبح شنبه در تهران به دار ...
ریحانه جباری در آستانه اعدام است.... - کارزار لغو گام به گام ...
https://www.facebook.com/karzar.legam/.../1427055277542694?...
علیرغم تمامی تلاشها حکم اعدام ریحانه جباری تایید شده است. کمپینی برای نجات جان او توسط تعدادی از فعالان حقوق بشر تهیه شده است که متن و لینک جمع آوری امضا در ...
هشدار، قصد دارند سه شنبه هفته آينده ريحانه را اعدام کنند! - گویا
news.gooya.com/politics/archives/2014/04/178160.php
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... را اعدام کنند! کمپين نجات ريحانه جباری. » ... روز شنبه اين هفته ۱۲ آوريل در همه جا در سراسر جهان روز جلوگيری از اجرای حکم اعدام ريحانه اعلام ميشود.
ریحانه جباری اعدام شد
www.iranhrc.org/?lan=fa&p=1438
۳ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام ریحانه جباری، تعدادی از فعالان حقوق بشر کمپینی تشکیل دادند و بیش از صد هزار امضاء هم در مخالفت با اجرای این ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 936
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 125
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 5,091
  • بازدید سال : 23,313
  • بازدید کلی : 762,737