loading...
شارژ رایگان ایرانسل / شارژ رایگان همراه اول
تبلیغات

تبلیغات




برای مشاهده توضیحات و خرید این محصول لطفا روی عکس بالا کلیک کنید

امیر بازدید : 339 پنجشنبه 07 خرداد 1394 نظرات (0)

روایتی از فتوای امام‌ درباره‌ موسیقی و شطرنج

یادگار امام سپس به مقابله امام با تحجر اشاره کرد و گفت: امام وقتی گفتند «خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از سختی ها و فشارهای دیگران نخورده است» در مقابل متحجرین ایستادند. فکر نکنید صدور فتوای موسیقی و شطرنج برای امام کم هزینه تر از خود انقلاب بود. ایشان در مقابل کسانی بودند که با مقدس مآبی می خواستند جلوی ایشان بایستند.
 
پایگاه خبری جماران: حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با مسئولان و کارکنان ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) با اشاره به نامگذاری سال 1378 به نام امام خمینی (س) اظهار کرد: در آن سال در سمینار باشکوهی که به دبیری مرحوم دکتر حبیبی برگزار شد، بحثی اصولی تحت عنوان «شرطیت قدرت در تکالیف و تأثیر آن بر شکل گیری انقلاب اسلامی» مطرح کردم. با توجه به اینکه بحث اصولی بود، بسیاری از دوستان متوجه آن مطلب نشدند؛ گرچه پیش از آن جلسه حتی با مترجمین نیز صحبت کرده بودم تا متوجه مفهوم مطلب شوند.

اما وقتی از تریبون پایین آمدم، یکی از بزرگان به من گفت همه این سخنان درست است اما در خصوص اینکه چرا بقیه فقها وارد مبارزه نشدند وامام وارد شدند دلیل این بود که امام نمی ترسید اما بقیه می ترسیدند. این نگاه تلنگری به من بود که مسائل را فقط در چارچوب اصطلاحات و مفاهیم نبینم و روحیات فردی را نیز در رفتارها تأثیرگذار بدانم.

وی با بیان اینکه شجاعت مفهوم بسیار مهمی است، افزود: البته ترس نیز یکی از نعمت های الهی برای حفظ جان است ولی انسان این قدرت را دارد که جان خود را در راه هدف والایی که دارد زیر پا بگذارد و اگر شجاعت نبود این انقلاب نیز پیش نمی آمد. شجاعت یعنی هزینه کردن برای هدفی که ارزش هزینه کردن دارد؛ هزینه کردن از جان، مال، آبرو و هزینه کردن نزدیکان. اوج این شجاعت نیز در وجود حضرت سیدالشهدا و امیرالمؤمنین بود.

وی با بیان اینکه شجاعت یک نعمت خدادای است که خداوند فقط به بعضی افراد داده است، یادآور شد: یکی از درس هایی که از امام باید بگیریم درس شجاعت است. یعنی اگر عقیده ای را قبول دارم و آن را صحیح می دانم روی آن می ایستم؛ حتی اگر بچه هایم را بکشند، آبرویم را بریزند و هرچه دارم به تاراج برود، اما روی عقیده ام پا نگذارم.

یادگار امام سپس به بیان خاطره ی یکی از بزرگان از روز پانزده خرداد 42 پرداخت و گفت: از یکی از بزرگان که از اولیاالله بود شنیدم که می گفت وقتی امام خطاب به شاه فرمود: «می گویم مردم تو را از کشور بیرون بیندازند» همان روایت مشهور که هنگام سخنرانی حضرت زینب در دربار یزید حتی صدای زنگ شترها نیز نمی آمد دوباره تکرار شد. زیرا وقتی امام سخن می گفت هیچ صدایی از حضار نمی آمد. حتی برگ درختی هم تکان نمی خورد و همه افراد ساکت پای سخنان ایشان نشسته بودند.

وی همچنین به نقل خاطره ای دیگر از مرحوم آیت الله العظمی بجنوردی پرداخت و یادآور شد: ایشان از امام نقل می کردند که وقتی مأموران شاه مرادستگیر کردند و به سمت تهران می بردند در میانه راه ماشین را به سمت دریاچه حوض سلطان منحرف کردند و من حدس زدم که قصد تیرباران و کشتن مرا دارند، اما وقتی به خودم مراجعه کردم دیدم نمی ترسم.

یادگار امام گفت: درس امام شجاعت است و ایشان همانطور که در مقابل دشمنان داخلی این گونه بودند در مقابل دشمنان خارجی هم شجاعت داشتند. چنانچه امام هنگام حمله صدام به ایران فرمودند «دیوانه ای سنگی انداخته و ما را تهدید می کند.»

سید حسن خمینی با بیان اینکه منشأ این شجاعت ایمان به خداست ادامه داد: منشأ دیگر این شجاعت این است که امام یک ایرانی به تمام معنا بود. گرچه گاهی ایرانی  به عنوان یک مفهوم شووینیستی  و افراطی مطرح می شود اما ایرانیت به این معنا نیست و امام به ذره ذره این سرزمین وابسته و دلبسته بود.

وی گفت: امام در فدا کردن آبرو هیچ باکی نداشتند، همان گونه که گفتند: «اسلام فدایی می خواهد و من هم یکی از آن ها هستم.»

یادگار امام سپس به مقابله امام با تحجر اشاره کرد و تصریح کرد: امام وقتی گفتند «خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از سختی ها و فشارهای دیگران نخورده است» در مقابل متحجرین ایستادند. فکر نکنید صدور فتوای موسیقی و شطرنج برای امام کم هزینه تر از خود انقلاب بود. ایشان در مقابل کسانی بودند که با مقدس مآبی می خواستند جلوی ایشان بایستند.

سید حسن خمینی با توصیه به اینکه این جنم و جوهره را در وجود خودمان تمرین کنیم، اظهار داشت: اگر واقعاً کاری را درست می دانید از بمب و موشک و تهدید و ارعاب نترسید. آن روزی که امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند در قم که محل استقرارشان بود به ظاهر چیزی در اختیار نداشتیم؛ آن روزی که امام باید شروع می کردند از چیزی نترسیدند و روزی که باید مبارزه را نیز شروع می کردند از مرگ نترسیدند. شجاعت فقط به فریاد نیست، بلکه گاهی مصلحت بر این است که انسان براساس شرایط روز تشخیص صحیح بدهد و تصمیم بگیرد و پای آن تصمیم بایستد.

سید حسن خمینی با بیان اینکه این اقبال ها و ادبارهای ظاهری همیشه بوده است گفت: درس امام برای روزگار ما به خصوص برای کسانی که می خواهند در فضای اجتماعی زندگی کنند شجاعت است. باید بر عقیده ای که فکر می کنیم صحیح است بایستیم که البته یکی از شروط آن ایمان به خداست و هرچه ایمان بالاتر باشد؛ شجاعت بیشتر می شود.

وی با اشاره به شرایط  بسیار پیچیده منطقه گفت: یک جریان بی دین اما به ظاهر دیندار به نام پیغمبر کارهایی می کنند که هیچ لاابالی در دویست سیصد سال اخیر انجام نداده است. اتفاقاتی که در کشورهای همسایه ما توسط گروه های متحجر می افتد، تردیدی باقی نمی گذارد که داعش ساخته و پرداخته صهیونیست هاست و جامعه اسلامی را گرفتار نقار عظیمی کرده است که تاکنون سابقه نداشته است.

یادگار امام با بیان اینکه امنیت یکی از نعمت های کشور ماست و این نعمت در کشورهای همسایه ما وجود ندارد، تأکید کرد: باید قدر امنیت خود را بدانیم و توجه داشته باشیم که در منطقه جریان ارتجاع برای مقابله با حرکت های صحیح شکل گرفته و حالا نیز ملت های بی گناه و مظلوم را این گونه مورد هجمه قرار می دهند و سوریه نیز وضعیت پیچیده ای دارد.

وی تأکید کرد: یکی از شروط عبور از وضعیت فعلی منطقه شجاعت است. باید در این شرایط وظایف خود را بشناسیم و شجاعانه روی آن ها بایستیم. البته به نظر من غربی ها و ارتجاع منطقه هم به خوبی می دانند که مردم ایران وقتی پای اصل انقلاب و نظام و تمامیت ارضی پیش بیاید، ثابت قدم هستند و سر سوزنی اختلاف داخلی با هم ندارند. آن روزی که فرماندهی کل قوا تصمیم بگیرد که در مقابل اجانبی که مشروعیت، مقبولیت، امنیت و تمامیت ارضی ما را هدف قرار می دهند بایستیم؛ کسی تردید به خود راه نخواهد داد. این اختلافات داخلی و بحث ها نیز شروط حیات ماست همان گونه که از ابتدای انقلاب تاکنون دولت های مختلفی جا به جا شده اند، اما اگر روزی تهدیدی متوجه ما باشد؛ همه در کنار هم قرار می گیرند و همه، اختلاف سلیقه ها را کنار می نهند.

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: شرایط منطقه اقتضای شجاعت در تصمیم گیری دارد و اگر باید در تدبیر اندیشمندانه رفتار کنیم؛ در عمل نیز باید شجاعت به خرج دهیم و انشاءالله این امنیت همواره باقی می ماند و هیچ تهدیدی متوجه کشور ما نمی شود و روح امام نیز مددکار شده و جامعه اسلامی روزهای خوبی را تجربه می کند.

بنا بر این گزارش پیش از سخنان یادگار امام، حجه الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری طی سخنانی گفت: از نظر امام که یک عارف بزرگ و سالک به معنای حقیقی بودند، نقطه اوج کمال در این است که بشر مادی از هر آنچه غیر خداست، انقطاع پیدا کند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)  اظهار کرد: امام دو نقشه راه برای رسیدن به کمال برای انسان‌ها در نظر گرفتند که اولی برگرفته از مناجات شعبانیه و دومی برگرفته از غیبت مهدی موعود(عج) است.

وی افزود: امام در تفسیر مناجات شعبانیه سخنان حکیمانه‌ای دارند و اوج سخنان ایشان در توضیحاتی که درباره «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک»(مراجعه شود به اغلب آثار عرفانی اخلاقی امام خمینی(س)نظیر آداب الصلوة، سرالصلوة، چهل حدیث، جهاد اکبر، صحیفه امام و...) داده‌اند، تجلی پیدا کرده‌است. از نظر امام که یک عارف بزرگ و سالک به معنای حقیقی بودند، نقطه اوج کمال در همین است که بشر مادی از هر آنچه غیر خداست انقطاع پیدا کند.

انصاری گفت: این جدایی زمانی میسر می‌شود که انسان در درجه اول در مبارزه با نفس و در درجه دوم در مبارزه با دشمنان موفق باشد. کمال انقطاع آن است که انسان از هرآنچه غیر خداست، بی نیاز باشد و از این طریق است که انسان می‌تواند به قدس الهی وارد شود.

وی دومین نقشه راه را مربوط به عملکرد منتظران حضرت مهدی(عج) در دوران غیبت دانست و در این باره توضیح داد: نقشه دوم راه نقشه‌ای است که برگرفته از غیبت و ظهور حضرت مهدی موعود(عج) است، امامی که از نظرها پنهان است ولی جهان را رصد می‌کند. دو تفکر پیرامون امام غایب وجود دارد، یک اینکه امام غایب در زمان غیبت نقشی در هدایت جامعه ندارد و نقش او در زمان ظهور آغاز می‌شود. دومین تفکر پیرامون امام این است که امامت ایشان ولو در دوران غیبت ادامه دارد و در همه حال جاری و ساری است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) درباره منتظران واقعی گفت: منتظران واقعی امام غایب کسانی هستند که در زمان غیبت از ایشان حمایت کرده و به امام غایب متعهدند. این منتظران کسانی هستند که امام خمینی آنها را سربازان امام زمان می‌دانند. خوشا به حال کسانی که در دوران غیبت سربازی خود را به گونه‌ای انجام می‌دهند که می‌توانند در زمان ظهور  هم سربازی خود را ادامه دهند.

وی افزود: مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) در سال جاری بنا به خواست یادگار امام مراسم متفاوتی با سال‌های گذشته است و به دلیل تقارن آن با تولد مهدی موعود(عج) به جای آنکه از کلمه ارتحال برای مراسم استفاده کنیم از نام بزرگداشت استفاده کرده‌ایم.

روایت حسن خمینی از فتوای امام درباره‌ موسیقی و شطرنج - زمان

www.zamannews.ir/.../27990-روایت-حسن-خمینی-از-فتوای-امام-درباره-مو...
  • ۳ ساعت پیش - فکر نکنید صدور فتوای موسیقی و شطرنج برای امام کم هزینه تر از خود انقلاب بود. ایشان در مقابل کسانی بودند که با مقدس مآبی می خواستند جلوی ...
  • سیاسی » روایتی از فتوای امام درباره موسیقی و شطرنج

    khabar.roozgozar.com/.../روایتی_از_فتوای_امام_درباره_موسیقی_و_شط...
  • ۵ ساعت پیش - فکر نکنید صدور فتوای موسیقی و شطرنج برای امام کم هزینه تر از خود انقلاب بود. ایشان در مقابل کسانی بودند که با مقدس مآبی می خواستند جلوی ...
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج - نیوهاب فارسی

    fa.newhub.shafaqna.com/.../11984674-روایتی-از-فتوای-امام‌درباره‌-موسی...
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج. یادگار امام سپس به مقابله امام با تحجر اشاره کرد و گفت: امام وقتی گفتند «خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر ...
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج-برترینها|خبر پو,مرجع اخبار و نیازهای اینترنتی.
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج-http://www ...

    oranustalk.ir/sms_site/khabar_sara/news_loader.aspx?sn=2678595
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج. یادگار امام سپس به مقابله امام با تحجر اشاره کرد و گفت: امام وقتی گفتند «خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر ...
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج - فراز آنلاین

    farazonline.ir/126361/روایتی-از-فتوای-امام‌درباره‌-موسیقی
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج : یادگار امام سپس به مقابله امام با تحجر اشاره کرد و گفت: امام وقتی گفتند «خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر ...
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج | برج دنتال نیوز

    borjdental.ir/news/روایتی-از-فتوای-امام‌درباره‌-موسیقی/
  • فکر نکنید صدور فتوای موسیقی و شطرنج برای امام کم هزینه تر از خود انقلاب بود. ایشان در مقابل کسانی بودند که با مقدس مآبی می خواستند جلوی ایشان بایستند.
  • روایتی از فتوای امام درباره موسیقی و شطرنج | مجله وبگردی زمزار

    web.zamzar.ir/.../140965_روایتی-از-فتوای-امام-درباره-موسیقی-و-شطرن...
  • (روایتی از فتوای امام درباره موسیقی و شطرنج) یادگار امام سپس به مقابله امام با تحجر اشاره کرد و گفت: امام وقتی گفتند «خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر ...
  • دکه من | روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج

    idake.ir/news/.../روایتی-از-فتوای-امام‌درباره‌-موسیقی-و-شطرنج.html
  • فکر نکنید صدور فتوای موسیقی و شطرنج برای امام کم هزینه تر از خود انقلاب بود. ایشان در مقابل کسانی بودند که با مقدس مآبی می خواستند جلوی ایشان بایستند.
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج

    123chahar.com/روایتی-از-فتوای-امام‌درباره‌-موسیقی/
  • آمار · لينك قبلي · لينك بعدي. اخبار مرتبط.
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج - خبر آنتایم

    khabarontime.ir/news/.../روایتی-از-فتوای-امام‌درباره‌-موسیقی-و-شطرنج
  • روایتی-از-فتوای-امام‌درباره‌-موسیقی-و-شطرنج.
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - عرض کردم که فتوای جنابعالی درباره پخش موسیقی در صدا و سیما و پاسخگویی به متشرعین در این ارتباط چیست؟ ... "نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج" ... موسیقی و شطرنج تصریح کردند: آن گونه که جنابعالی از اخبار و روایات ...
  • نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج

    manooto.ir/نامه-تاریخی-امام-درباره-موسیقی-و-شطرنج-10828
  • نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج. ... ۳- دو روایت معتبره است از سکونی از حضرت صادق-علیه السلام. اول: قال: قال رسو الله(ص) انهاکم عن الزفن و المزمار و عن الکوبات ...
  • خبر خوان - روایت سیدحسن خمینی از فتوای امام درباره شطرنج

    khabar-khan.ir/post/.../روایت-سیدحسن-خمینی-از-فتوای-امام-درباره-شطر...
  • ۱ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - روایت سیدحسن خمینی از فتوای امام درباره شطرنج ... با صدور فتواهایی در رابطه با شطرنج و موسیقی، بت تحجری که در آن دوران وجود داشت را شکستند.
  • روایتی از فتوای امام درباره شطرنج و موسیقی - خبر فارسی

    khabarfarsi.com/n/12027815
    ۱ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - روایتی از فتوای امام درباره شطرنج و موسیقی. خلاصه خبر. پایگاه خبری انتخاب: یادگار امام(ره) با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین ...
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - “نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج: تحت تأثیر آخوندهای بیسواد واقع نشوید! ... حضرت امام خمینی(ره) در پاسخ به انتقاد یکی از علماء درباره فتوای ایشان درباره موسیقی و شطرنج تصریح کردند: آن گونه که جنابعالی از اخبار و روایات ...
  • ArtOnlines - روایتی از فتوای امام درباره‌موسیقی و شطرنج

    www.artonlines.com/.../روایتی_از_فتوای_امام_درباره‌موسیقی_و_شطرنج...
  • فکر نکنید صدور فتوای موسیقی و شطرنج برای امام کم هزینه تر از خود انقلاب بود. ایشان در مقابل کسانی بودند که با مقدس مآبی می خواستند جلوی ایشان بایستند.
  • راه فردا

    www.rahefarda.com/
  • خداحافظی وندی شرمن با وزارت خارجه آمریکا · برترینها · روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج · برترینها · فاز جدید مذاکرات برای نگارش متن توافق بزرگ.
  • ۵ ساعت پیش - نوشته پیشینروایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنجنوشته ... وندی شرمن با وزارت خارجه آمریکا · روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج ...
  • ... توضیح درباره تجمع «ما اجازه نمی‌دهیم» · خداحافظی وندی شرمن با وزارت خارجه آمریکا · روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج · پیکه: در بارسا بازنشسته می‌شوم ...
  • حکم شطرنج - یه کلام حرف حساب - میهن بلاگ

    senoobar.mihanblog.com/post/tag/حکم+شطرنج
  • در مورد شطرنج روایت های مختلفی در منابع شیعه وجود داره که به شدت بازی کردن با ... برچسب ها: فتوای امام، حکم شطرنج، حکم بازی شطرنج، فتوای امام خمینی درباره ...
  • ۲ اسفند ۱۳۹۰ ه‍.ش. - نام يوسف اسلام (كت استيونس) تداعي‌گر موسيقي براي صلح است. ۳۵ سال پيش كه در يكي از مسجدهاي لندن به اسلام گرويد، براي پاسداشت صلح از راه ...
  • دانلود بازی شطرنج ۳D Chess Game 1.9.5.0 - آذر نیوز آنلاین

    www.azarnewsonline.com/search/?q=دانلود+بازی+شطرنج...Chess...
  • ۴ ساعت پیش - ۳D Chess Game بازی شطرنج واقع گرایانه و ۳ بعدی ۳D Chess Game یک بازی شطرنج بی نظیر است ... روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج.
  • تصاویر نخستین حضور ناتالی پورتمنِ ۱۱ ساله مقابل دوربین ...

    setfaweb.ir/تصاویر-نخستین-حضور-ناتالی-پورتمنِ-11-سال/
  • ... تصاویر تاریخی از سر بریده میرزا کوچک خان · روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج · سامانه تسهیل سرمایه گذاری حلقه ای میان تولید و سرمایه باشد · لنوو اولین ...
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج در طول تاریخ 1400 ساله اسلام ... مي مانده است؛ اما در اغلب موارد، دانشمندان دینی و صاحبان فتوا در حلال و حرام و ...
  • صادق طباطبایی: نظر امام درباره موسیقی به درستی بیان نشد

    www.tarikhirani.ir/.../صادق.طباطبایی:.نظر.امام.درباره.موسیقی.به.درست...
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - زمانی که از قول امام این فتوا در مورد موسیقی در یکی از روزنامه‌های آن زمان منتشر شد، من می‌دانستم که نظر امام خمینی درباره موسیقی به درستی بیان نشده است؛ ... مانند تخته و مهره‌های شطرنج و بازی شطرنج که اگر به قصد قمار نباشد مشمول تحریم .... نوع دیدگاه او به اجتماع و جهان و همچنین برداشت او از آیات و روایات بستگی دارد.
  • «آنگونه که جنابعالی از اخبار و روایات اسلامی برداشت دارید، تمدن جدید باید به کلی باید از بین برود و ... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... جزو موارد اختلافی باقی می مانده است؛ اما در اغلب موارد، دانشمندان دینی و صاحبان فتوا در حلال و حرام و یجوز و ...
  • نتیجه جستجوی: "آلات موسیقی" - پرتال امام خمینی

    www.imam-khomeini.ir/fa/key/%22آلات%20موسیقی%22
  • روایت صادق طباطبایی از اجرای موسیقی زنده با ارگ در محضر امام خمینی ... خاطراتی از اطرافیان امام درباره نظر ایشان پیرامون موسیقی .... خمینی در قم ، در نامه ای به محضر امام خمینی ، چند اشکال فقهی به دو فتوای اخیر امام درمورد آلات موسیقی و شطرنج وارد کرد.
  • ماجرای نامه نگاری امام خمینی و آیت الله قدیری درباره شطرنج و ...

    www.parsine.com/.../ماجرای-نامه-نگاری-امام-خمینی-و-آیت-الله-قدیری-دربا...
  • ش) در مورد شطرنج و آلات موسیقی آیت الله قدیری(ره) نامه ای به حضرت امام خمینی(ره) می .... و بالجمله آن گونه که جنابعالی از اخبار و روایات برداشت دارید، تمدن جدید به کلی باید از بین برود و مردم ... و به همین جهت است که امام خمینی درباره کسی غیر از معدودی بسیار قلیل تصریح به اجتهاد نکرده اند ..... فتوای جدید داعشی ها درباره آثار باستانی.
  • ۴ خرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - وسائل الشیعه کتاب تجارت جلد 12 صفحه 241 حدیث 4 ، حق الیقین صفحه 568 ، گناهان کبیره ... برای دادن یک فتوا لازم اس که مجتهد به اینها تساط دارد. ... حضرت علی ( ع ) : به شش شخص سلام نکنید : 1- یهودی-2-اهل موسیقی و نوازندگی-3- ... امام باقر ( ع ) : از امام درباره بازی شطرنج سوال شد فرمودند : انسان مومن وقتش آنچنان با ...
  • سیاست نگار -برو معالجه خود کن ای نصیحت گو!

    www.siasatnegaar.blogarchive.ir/.../برو-معالجه-خود-کن-ای-نصیحت-گو!
  • «آنگونه که جنابعالی از اخبار و روایات اسلامی برداشت دارید، تمدن جدید باید به کلی باید از بین برود و ... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... جزو موارد اختلافی باقی می مانده است؛ اما در اغلب موارد، دانشمندان دینی و صاحبان فتوا در حلال و حرام و یجوز و ...
  • برو معالجه خود کن ای نصیحت‌گو - صدتیتر مرند

    sadtitr.com/برو-معالجه-خود-کن-ای-نصیحت‌گو.html
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... باقی می‌مانده است؛ اما در اغلب موارد، دانشمندان دینی و صاحبان فتوا در حلال و حرام و یجوز و لایجوز جانب احتیاط ...
  • مدل جدید کیک تولد با تم میکی موس - ازدواج ایده آل (marriage ...

    novinpendar.blogsky.com/1393/.../مدل-جدید-کیک-تولد-با-تم-میکی-مو...
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج · ◈ خداحافظی وندی شرمن با وزارت خارجه آمریکا · ◈ توضیح درباره تجمع «ما اجازه نمی‌دهیم» ...
  • برنامه حرکت قطار قائمشهر | قائم خبر

    ghaemkhabar.ir/برنامه-حرکت-قطار-قائمشهر/
  • روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج · پیکه: در بارسا بازنشسته می‌شوم · از جرایم سایبری تا دیپلماسی هسته‌ای اینستاگرامی · اسامی بازیکنان تیم ملی ...
  • ۵ ساعت پیش - ... شعار هماهنگ شده هواداران الهلال برضد پرسپولیس · روایت دادکان از پشت پرده‌هاي فوتبال ايران ... روایتی از فتوای امام‌درباره‌ موسیقی و شطرنج.
  • آیت الله محمد حسن قدیری | تورجان

    www.tourjan.com/?tag=آیت-الله-محمد-حسن-قدیری
  • ۱ خرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - فتوای امام درباره موسیقی و شطرنج آنچنان شاذ و غیرمنتظره بود که مرحوم آیت .... «آنگونه که جناب عالی از اخبار و روایات برداشت دارید، تمدن جدید به کلی ...
  • ۷ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - نظر امام خمینی درباره تدریس موسیقی ..... (6)مرحوم آیت الله خویی نیز آوازه خوانی زن را با استفاده اسلام روایت ابی بصیر به سه دسته تقسیم نموده است: ... بعد ایشان فتوا دادند كه غنا و آوازه خوانی زن فقط در مجالس عروسی زنان مجاز است. .... مانند تخته و مهره های شطرنج و بازی شطرنج که اگر به قصد قمار نباشد مشمول تحریم فقهی ...
  • برو معالجه خود کن ای نصیحت‌گو - خبرگو

    khabargo.ir/برو-معالجه-خود-کن-ای-نصیحت‌گو/
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... جزو موارد اختلافی باقی مي‌مانده است؛ اما در اغلب موارد، دانشمندان دینی و صاحبان فتوا در حلال و حرام و یجوز و لایجوز جانب احتیاط را رعایت مي‌کردند و در دهه‌هاي .... ملی شدن صنعت نفت به روایت تاریخ.
  • و آیت الله قدیری در خصوص مسئله موسیقی و شطرنج - شرق پرس

    www.sharghpress.com/c9-اخبار.../نامه-نگاری-تاریخی-امامره-و-آیت-الله-قد...
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - روایت شده از فرزند آیت الله قدیری: ... ش) در مورد شطرنج و آلات موسیقی آیت الله قدیری(ره) نامه ای به حضرت امام خمینی(ره) می .... شرعی مسئله را بدست آورند و به همین جهت است که امام خمینی درباره کسی غیر از معدودی بسیار .... برچسب ها : آیت الله قدیری, استفتا, امام خمینی, برد و باخت, شطرنج, فتوا, قمار, موسیقی, نامه نگاری.
  • ۳- دو روایت معتبره است از سکونی از حضرت صادق-علیه السلام ... منبع : basijmalekashtarنامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... فتوای اخیر همان حکم دوم است.
  • فتواي حضرت امام ره درباره وضو - موتور جستجوی خبری | bings.ir

    bings.ir/tag/فتواي-حضرت-امام-ره-درباره-وضو-112480
  • به گزارش جهان، یکی از مسائل تاریخی که دشمنان انقلاب با ارائه روایت جدید از آن واقعه، ... متن استفتاء از حضرت امام خمینی(ره) در خصوص شطرنج و آلات موسیقی 1- از آنجا که .... فتوای امام درباره ارتش · نامه ای از زبان شهداوبسیجیان اردبیل به حضرت امام(ره).
  • امام، فقیه، زمین، اسلام، حکومت، حکم، خمس، شطرنج، امام‌خمینی ( ره )، ... سازی، موسیقی، تئاتر، سینما، خوشنویسی و غیره؛ حفظ محیط زیست و سالم سازی .... ثانیاً، در فهم امام از روایاتی که بعضاً آنها را به عنوان دلیل اثبات نفوذ فتوا یا .... دبیر شورای نگهبان، طی نامه ای از امام درباره حدود نظریه فوق سؤال کرد که امام در جواب وی اینگونه نگاشتند:.
  • غناء، غنا، طرب، موسیقی، امام، حدیث، مطرب، الغناء، .... بسیاری از احادی مشابه و ثن پرستی، همان شطرنج بازی و قول زور همان غناء به حساب آمده است . .... در این فصل مروری داریم به برخی از فتاوای حضرت امام درباره غنا البته آنچه در اینجا از نظر خوانندگان عزیز می گذرد چیزی ... سوال 29 - متمنی است فتوای امام را در مورد سوالات زیر مرقوم فرمایید؟
  • علم استفتاء1 موشکافی استفتاء عیدالزهرا - هستی بلاگ

    www.hastiblog.ir/.../علم+استفتاء1+++موشکافی+استفتاء+عیدالزهرا.ht...
  • فتوای آیت الله مکارم شیرازی در مورد برهنه سینه زدن .... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... آن گونه که جنابعالی از اخبار و روایات برداشت دارید، تمدن جدید به
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ۵٫ فتوای معروف در مورد شطرنج و موسیقی: امام با بیان این مسأله هم نوآوری و هم ... زندان بودیم، بر سر موسیقی آنچنان مشکل داشتیم که آرم اخبار رادیو هم به ...
  • فتوای آیت الله صافی گلپایگانی درباره نشان دادن آلات ...

    mybanu.ir › سینما ، تلویزیون و تئاتر › تازه های تلویزیون
  • فتوای آیت الله صافی گلپایگانی درباره نشان دادن آلات موسیقی در تلویزیون. فرهنگ > تلویزیون - مهر نوشت: یکی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتائی ...
  • و همراه نبودن رقص با موسیقی لهوی و در مقابل دید نامحرم نبودن و از دید محارم حتی کودکان ... به حدیث امام علی ازرسول الله که ازحضرت عیسی نقل کرده که زنی باشوهرش مشاجره .... وقتی شما سریع فتوای امام درباره شطرنج راانکارمی کنید معلوم است که ازکوزه ...
  • استفتاء طبّی ... | جستجو | دنیای اینترنت

    boxiaozui.com/list/استفتاء+طبّی+....html
  • نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج. نامه تاریخی امام درباره ... فتوای آیت الله مکارم شیرازی در مورد برهنه سینه زدن. چند روز پیش از آیت ... نظر علما درباره حدیث کساء
  • خواننده‌ای که یک روز قطعه‌ی «مهدی بیا» را با مضمون درددل‌‌های یک پدر شهید با امام زمان(عج) منتشر کرده بود، حالا با آلبوم "ص" به پیامبر اسلام هتاکی می‌کند.
  • ۲۵ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - غفلت از توصیه امام خمینی درباره تاریخ نگاری تحجر. حجتیه، ولایتی ها ... با این روایت تمام حرکت های انقلابی و اعتراضی بر ضد حکومت وقت را باطل می دانستند. ... برای مثال، ما در تاریخ فتوایی داریم به نام " تحریم تنباکو " که توسط میرزای شیرازی صادر شد. ..... در حوزه فرهنگ برای مثال بازی شطرنج و پخش موسیقی و .
  • ایسنا - امام خميني (ره)

    www.isna.ir/fa/tag/a2b068d48e82e4e8/امام%20خميني%20(ره)
  • روایت پزشکیان از نقش هاشمی رفسنجانی در آغاز انقلاب فرهنگی. جریان انقلاب فرهنگی در .... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج. در پی برخی اظهارنظرها در حوزه ...
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ ه‍.ش. - زبیده گفت : روزی من و هارون شطرنج بازی می کردیم با این شرط که هر کس بُرد ، هر چه دستور داد ، دیگری انجام دهد . در مرحله ی اول هارون بُرد و به من .... بيست حديث در فضائل مولا ... نظر مرحوم امام درباره ی موسیقی .... چهار فتوای ابوحنیفه.
  • ... هنر و معنای اعم؛ چون: عکاسی، نقاشی، مجسمه‌سازی، موسیقی، تئاتر، سینما، خوشنویسی و غیره؛ .... ثانیاً، در فهم امام از روایاتی که بعضاً آنها را به عنوان دلیل اثبات نفوذ فتوا یا .... دبیر شورای نگهبان، طی نامه‌ای از امام درباره حدود نظریه فوق سؤال کرد که امام در جواب ...... در دیدگاه امام گرچه در روایات نام شطرنج و نرد برده شده است و در موارد متعددی ...
  • نظر مراجع تقلید در مورد بازی با شطرنج و پاسور چیست؟ ... امام(ره) موسیقی مطرب را حرام می‏داند. ... الف) فتوای حضرت امام(ره) مبتنی بر این نکته است که روایاتی که درباره شطرنج وجود دارد خود شطرنج رابنفسه موضوع حرمت قرار نمی‏دهد؛ بلکه آن را به عنوان ...
  • بازی با شطرنج و پاسور - تبیان

    www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=182671
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - اخلاقی · خوردنی ها و آشامیدنی ها · نکاح · میت · عزاداری · پزشکی · موسیقی و غنا و ... در حوادثی که پیش می آید، به کسانی مراجعه کنید که حدیث ما را نقل می ... بازی با آلات قمار بدون برد و باخت هم حرام است و بازی شطرنج اگر آلت ..... اگه قرار بود همه از رو احادیث فتوا بدن و بگن شطرنج حرامه که دیگه نیازی به مرجع تقلید نبود.
  • basijmalekashtar دانلود اهنگ

    basijmalekashtar-blog.camb.ir/
  • نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج. :: نامه تاریخی امام ... ۳- دو روایت معتبره است از سکونی از حضرت صادق-علیه السلام اول: قال: قال .... فتوای اخیر همان حکم دوم است.
  • مسائل مستحدثه - ویکی فقه

    www.wikifeqh.ir/مسائل_مستحدثه
  • این نکته با دقت در دو منبع اساسی استنباط احکام یعنی قرآن و حدیث کاملاً مشهود و اثبات ..... لذا حضرت امام درباره هریک از آن‌ها فتوایی صادر فرموده که با احکام پیشین آن‌ها ...... ۸۳/۱۰، مقاله بحثی پیرامون فتوای امام خمینی در رابطه با آلات موسیقی و شطرنج.
  • مصاحب

    mmosaheb.heyatgarmakiha.ir/
    نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... 3- دو روایت معتبره است از سکونی از حضرت صادق-علیه السلام اول: قال: قال رسو الله(ص) انهاکم عن الزفن و المزمار و عن الکوبات ...
  • نگراني‎هاي امام درباره حوزه · - هم‌بستگي حوزه‌هاي ... استدلال به روایات تعیین سن یائسكی در بوته نقد ... بررسی موارد نقض حكم یا فتوا به حكم یا فتوای دیگر در فقه سیدیزدی · - بررسی ... حصار موضوع شناسی موسیقی ... حكم شطرنج در نظرگاه شیخ انصاری
  • حکم امام درباره سلمان رشدی مرتد نظریه مشترک علمای شیعه و ...

    vista.ir/.../حکم-امام-درباره-سلمان-رشدی-مرتد-نظریه-مشترک-علمای-شیعه-و-...
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - وی بیان داشت: حکم امام درباره سلمان رشدی نه تنها نظریه علمای شیعه است بلکه ... به مقدسات نیز روایت دارند که افراد توهین کننده به مقدسات باید اعدام شوند. ... و سنی حکم امام خمینی (ره) را تایید کردند و فتوای شخصی امام خمینی (ره) نبود و ..... انقلاب اسلامی ایران بر صفحه شطرنج جغرافیای سیاسی غرب آسیا به شدت اثر…
  • طبق استفتاء مقام معظم رهبری آلودگی آلومینیوم سازی خلاف ...

    panpan.ir/.../طبق+استفتاء+مقام+معظم+رهبری+آلودگی+آلومینیوم+سازی...
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - فتوای رهبرانقلاب درباره ایام محرم و عزاداری .... گذاشتن مو حرام است و کیفر دارد و گناه آن از نظر روایات ما بزرگ است؛ چنان‌ که زن چادری، ا .... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... فتوای آیت الله مکارم شیرازی در مورد برهنه سینه زدن.
  • فروش ماشین آلات سنگین - lovestory - خبرگذاری آنلاین

    monalovestory.ucnews.net/list/فروش+ماشین+آلات+سنگین.html
  • نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ..... آن را فاسق دانسته اند، هم چنین به حرمت موسیقی (نوازندگی) و گوش دادن به آن و ساخت و ساز و خرید و فروش آلات آن فتوا داده اند.
  • montazeer.ir | منتظربلاگ

    ebtedayi1.montazeer.ir/list/فروش+ماشین+آلات+راهسازی.html
  • نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... غنا و موسيقي از ديدگاه فقهاي اسلام(1) ... موسیقی (نوازندگی) و گوش دادن به آن و ساخت و ساز و خرید و فروش آلات آن فتوا داده اند. ... یک عکاس ایتالیایی در قالب گزارشی با عنوان "کلیه برای فروش" روایتی غم انگیز ...
  • mimblog.ir | میم بلاگ

    mmosaheb.mimblog.ir/
    نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... 3- دو روایت معتبره است از سکونی از حضرت صادق-علیه السلام اول: قال: قال رسو الله(ص) انهاکم عن الزفن و المزمار و عن الکوبات ...
  • نمایش مجله - مدرسه علمیه معصومیه

    m-masoomieh.ir/fa/magart.html?ItemID=4385...4398...29531
  • اکنون این پرسش مطرح است که قرآن و روایات، انفال را از آن چه کسی و یا چه کسانی ..... امام خمینی بر طبق همین مبنا نیز فتوا داده است، ایشان در تحریرالوسیله نوشته است: .... بدین سان مبنای فقهی امام درباره انفال آن است که انفال در زمره اموال عمومی قرار دارد و ..... از استادان حوزه علمیه قم در مورد حکم شطرنج و آلات موسیقی نوشته و برخی برداشت ...
  • غناء در نگرش امام خمینی - خانه

    www.sofiye.net/mobile/item/1039-غناء-در-نگرش-امام-خمینی.html
  • فصل هفتم: استفتائات غنا و موسیقی .... بسیاری از احادی مشابه و ثن پرستی، همان شطرنج بازی و قول زور همان غناء به حساب آمده است . ... دسته سوم اخباری که در شمار روایاتی هستند که قیمت برده آواز خوان را حرام دانسته .... در این فصل مروری داریم به برخی از فتاوای حضرت امام درباره غنا البته آنچه در اینجا از نظر خوانندگان عزیز می گذرد چیزی.
  • فیلم مستند سالهای هسته ای / قسمت دوم / مستند شطرنج با گرگها / لینک مستقیم دانلود · فیلم مستند ماهی ها در سکوت نمی میرد / روایتی تکان دهنده از وضعیت سیستان .... سخنان امام درباره خیانت منافقین در بحبوحه جنگ; ترور آیت الله خامنه ای در ۶ تیر ۱۳۶۰ و .... سخنرانی سردار قاسمی / لینک مستقیم دانلود · فیلم مستند فتوا / فتوای تاریخی ...
  • اکنون این پرسش مطرح است که قرآن و روایات، انفال را از آن چه کسی و یا چه کسانی ..... امام خمینی بر طبق همین مبنا نیز فتوا داده است، ایشان در تحریرالوسیله نوشته است: .... بدین سان مبنای فقهی امام درباره انفال آن است که انفال در زمره اموال عمومی قرار دارد و ..... از استادان حوزه علمیه قم در مورد حکم شطرنج و آلات موسیقی نوشته و برخی برداشت ...
  • دانشجو پیرو خط ولایت - دست نوشته های شخصی

    ehsanumz.blogfa.com/category/6/دست-نوشته-های-شخصی
  • ۶ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - باز روایتی از امام رضا(ع) که دال بر حرمت شطرنج است در کتاب عیون ... و هنوز بر آن عنوان قمار اطلاق می شود به همین دلیل فتوا بر حرمت داده اند. ... آیت الله میرزای شیرازی در باب حرمت تنباکو و حضرت امام در بحث شطرنج و موسیقی اینکار را انجام دادند. ..... من مدتها قبل از برکناری قائم مقام رهبری، شخصاً از محضر امام درباره ...
  • مصاحب

    mmosaheb.hyfun.ir/
  • از زمان فتوای تنباکو تا مبارزه برای خلع ید بیگانگان در مسئله نفت و تا فتوای امام خمینی (ره) در سال ۴۳ برای مبارزه با ..... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ...
  • برچسب ها - ادل - صراط نیوز

    www.seratnews.ir/fa/tag/1/ادل
  • نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج. منشأ صحیحی ... روایات است که دو شاهد عادل بیایند برای شما شهادت... کد خبر: ... فتوای حقیقی از منظر آیت‌الله بهجت. از ادلّه برهان ...
  • basijmalekashtar

    basijmalekashtar-blog.blogreader.ir/
  • Created with Raphaël 2.1.0 نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... متن استفتاء از حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شطرنج و آلات موسیقی: «۱- از آنجا که ... ۳- دو روایت معتبره است از سکونی از حضرت صادق-علیه السلام .... فتوای اخیر همان حکم دوم است.
  • چنانکه سیوطی از جابربن عبد الله انصاری و ابن عباس و علی علیه السلام روایت کرده ...... حضور میلیونی مردم عراق پس از فتوای علمای شیعه و سنی دارای پیامدهایی برای امت .... حرف های نسنجیده · نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج · افتتاح پایگاه مالک ...
  • برچسب ها - قدیری - شفاف

    https://www.shafaf.ir/fa/tag/1/قدیری
  • نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج. مرحوم آیت الله ... روایت شهادت تک تک یاران امام حسین در دشت کربلا. یا قتیل ... اداره کشور، حکم ولی فقیه یا فتوای مجتهدان؟
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - روایت رفسنجانی از نحوه انتخاب رهبر انقلاب · قیمت جهانی ... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... فتوای رهبری درباره خوانندگی بانوان جیست؟
  • ایران ریدر - فروش اقساطی ماشین آلات سنگین - صفحه اصلی

    gsniper.iranreader.com/.../فروش%20اقساطی%20ماشین%20آلات%20سنگ...
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج .... اند، هم چنین به حرمت موسیقی (نوازندگی) و گوش دادن به آن و ساخت و ساز و خرید و فروش آلات آن فتوا داده اند.
  • برچسب ها - سلمان رشدی - مشرق نیوز

    www.mashreghnews.ir/fa/tag/5/سلمان%20رشدی
  • در مورد حکم امام درباره سلمان رشدی و کتاب آیات... اطلاع مسلمانان ... اختلاف مداح‌ها به روایت محمدطاهری. کف بزنید ... یا در ماجرای سلمان رشدی درحالیکه فتوای مشهور اعدام انقلابی. .... بازار موسیقی داغ‌تر است یا سینما؟ ... احسان قائم مقامی: شطرنج ایران مافیا دارد ...
  • مصاحب - مکاتبات با امام زمان عج

    mmosaheb.blogfa.com/cat-135.aspx
    ... از خیانت پشت جبهه نیست · نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج .... بلکه این امر در انتخاب شماست. آیات و روایات هم براین مطلب تأکید دارند که : »ما باید بخواهیم» ...
  • سیاست نگار| آنی خبر

    siasatnegaar.anikhabar.ir/
  • «آنگونه که جنابعالی از اخبار و روایات اسلامی برداشت دارید، تمدن جدید باید به کلی باید از بین برود و ... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... جزو موارد اختلافی باقی می مانده است؛ اما در اغلب موارد، دانشمندان دینی و صاحبان فتوا در حلال و حرام و یجوز و ...
  • پتک جلالی نیوز

    roshanaslmohammad.persianblog.ir/
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - در روایت است که پیامبر (ص) با هر گروه که به عنوان بیعت، مصافحه میکرد، میگفت: .... و اگر فتوای مجتهد سوم هم همانگونه بود، آیا می‏توان به اعلم بعد از آنان مراجعه کرد؟ ..... مثلا اگر نظر مرجع تقلید با نظر ولی فقیه در مسأله موسیقی اختلاف داشته ...... س 1116: با توجه به اینکه در بیشتر مدارس بازی با شطرنج رواج دارد آیا ...
  • مطلب دونی - استفتاء درباره نگاه به عکس زن مسلمان

    lofty.ir/post/195536/استفتاء-درباره-نگاه-به-عکس-زن-مسلمان/
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مطالب مرتبط. نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... فتوای آیت‌ الله سیستانی درباره ازدواج سفید ... روایت تکان دهنده از زندگی یک زورگیر جوان.
  • «آنگونه که جنابعالی از اخبار و روایات اسلامی برداشت دارید، تمدن جدید باید به کلی باید از بین برود و ... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... جزو موارد اختلافی باقی می مانده است؛ اما در اغلب موارد، دانشمندان دینی و صاحبان فتوا در حلال و حرام و یجوز و ...
  • gallery | مصاحب

    mmosaheb.gallerypic.ir/
  • از زمان فتوای تنباکو تا مبارزه برای خلع ید بیگانگان در مسئله نفت و تا فتوای امام خمینی (ره) در سال ۴۳ برای مبارزه با ..... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ...
  • بررسی حدیثی منسوب به امام حسین(ع) در مذمت ایرانیان :: برهان

    borhan.blog.ir/.../Analyse-a-hadith-attributed-to-Imam-Hussein-(AS)-ab...
  • ۲ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - اگر حدیثی از امام حسین(ع) نقل شود اسم حسین(ع) در روایت می آید. ...... در حالی که تا جایی که میدانم کسانی که این فتوا ها را صادر میکنند حتی به خدا هم ...... فارابی در موسیقی خود از قوانین ریاضی و لگاریتم بهره می‌گرفت. ...... داشت و بدون اینکه از امام درباره او سوالی شود، توقیعی در وثاقت و مورد اطمینان بودن او صادر شد.2.
  • در کدام کتاب فقهی، موسیقی به طور مطلق حرام دانسته شده و اگر هم عالمی فتوایی شاذّ صادر کرده است، بر اساس کدام قاعده شرعی وزیر یک حکومت اسلامی زیر نظر ولی فقیه ...
  • کاردانش امام خمینی سراوان نتایج امتخانات سال دوم - خانه

    morovat-news.ir/.../کاردانش%20امام%20خمینی%20سراوان%20نتایج%20ا...
  • بازخوانی نامه امام(ره) درباره موسیقی و شطرنج. بازخوانی نامه امام(ره) درباره .... در بعضی از روایات شیعه چهارده معصوم را همان اهل بیت در نظر می گیرند. اسامی چهارده معصوم به ...
  • در کدام کتاب فقهی، موسیقی به طور مطلق حرام دانسته شده و اگر هم عالمی فتوایی شاذّ صادر کرده است، بر اساس کدام قاعده شرعی وزیر یک حکومت اسلامی زیر نظر ولی فقیه ...
  • سیاست نگار | فایوفا

    siasatnegaar.5fa.ir/
  • «آنگونه که جنابعالی از اخبار و روایات اسلامی برداشت دارید، تمدن جدید باید به کلی باید از بین برود و ... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... جزو موارد اختلافی باقی می مانده است؛ اما در اغلب موارد، دانشمندان دینی و صاحبان فتوا در حلال و حرام و یجوز و ...
  • سیاست نگار: فیدکو

    siasatnegaar.feedco.ir/
  • «آنگونه که جنابعالی از اخبار و روایات اسلامی برداشت دارید، تمدن جدید باید به کلی باید از بین برود و مردم کوخ نشین شده و ... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج.
  • در کدام کتاب فقهی، موسیقی به طور مطلق حرام دانسته شده و اگر هم عالمی فتوایی شاذّ صادر کرده است، بر اساس کدام قاعده شرعی وزیر یک حکومت اسلامی زیر نظر ولی فقیه ...
  • سیاست نگار

    siasatnegaar.sevenrang.ir/
  • «آنگونه که جنابعالی از اخبار و روایات اسلامی برداشت دارید، تمدن جدید باید به کلی باید از بین برود و ... نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... جزو موارد اختلافی باقی می مانده است؛ اما در اغلب موارد، دانشمندان دینی و صاحبان فتوا در حلال و حرام و یجوز و ...
  • ‫سایت تحلیلی خبری مبارزه‬‎ - Google+

    https://plus.google.com/110713506333796180397
  • همچنین می‌دانیم که از یک سال قبل وقتی خاطرات آقای هاشمی از امام درباره رابطه با ... را آزاد کرده بودند روزنامه‌ها نوشتند که حضرت امام فتواشان راجع به شطرنج و موسیقی… آمد. ..... داشت که شایعات را از روایت غیررسمی عامه به روایت رسمی مسئولان نزدیک کرد. ..... (فرزند میرزا محمدحسین نراقی و از نوادگان ملا احمد نراقی، صاحب فتوای جهاد در جنگ دوم ...
  • کمیته امداد امام خمینی فتاح - خانه

    servicebox.ir/list/کمیته%20امداد%20امام%20خمینی%20فتاح-350.html
  • بازخوانی نامه امام(ره) درباره موسیقی و شطرنج .... امام خميني، به شش روایت از حضرات بهجت، شبیری زنجانی، مصطفی خميني و فرزند مرحوم نخودکی ..... آزادی امام از زندان و بازگشت به قم1343/8/4 سخنرانی امام درباره طرح کاپیتولاسیون1343/8/21 .... کرد و در همین مصاحبه بر وجوب اختصاص بخشی از وجوه شرعی زکوة به مجاهدان فلسطینی فتوا داد.
  • از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده كه: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در ..... و كسائی‌ عالم‌ لغت‌، و عبدالعزیز بن‌ عبدالله‌‌ هم ردیف مالك‌ در فتوا دادن‌ در موسم‌ حج‌، و .... زمانی سوال کردند که خبر درگذشت امامی به گروهی برسد، امام درباره تکلیف ایشان .... عکس های کنسرت گروه موسیقی رستاک در برج میلاد (1) ... chess openings 4765 (1)
  • مناظره با شیخ الازهر و کتاب امام(ره) که به کمک آمد

    soft.yyh.ir/news.php?fid=684521&se=مناظره-با-شیخ-الازهر...
  • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اصل بحث او بر این پایه بود که شیعه در کتاب‌های حدیث خود، اهل سنت را کافر می‌داند. ... است که با تحقیق و دقت و اجتهاد، احکام عملی را برای ما معین و فتوا صادر کنند. ... فتواهایی را از کتاب حضرت امام درباره مجوز ازدواج شیعه با سنی نشان وی دادم. ... ایران قهرمان جام بین المللی شطرنج رومی شد · تله گذاری گروهک نهضت آزادی ...
  • مصاحبه ها - VuJud

    www.vujud.com/a-72181-مصاحبه-ها/
  • دسته بندی و پیشینه شناسی روایات 42. ... غنا, شطرنج و مالیات و… 46. .... نامه امام درباره شورای انقلاب 105. ... امام و موسیقی 168. .... تکیه بر فتوای قدما41. 3. توجه به ...
  • کام یو - نامه تاثر برانگیز «کیلا مولر» دنیا را تکان داد

    comu.ir/.../فروش-مبل-راحتی-7-نفره-با-ناهارخوری-چهار-نفره-قیمت-100...
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نامه تاریخی امام درباره موسیقی و شطرنج ... نامه تاثر .... بسیار دهشت انگیز تر از آن است که مردی این مردان در روایت های گوناگون پایمالی . ..... وزیر امور دینی تونس به شدت با این فتوای جنجال برانگیز "محمد العریفی" برخورد کرد.
  • حجاب نماز رعايت هنگام حكمت زنان هنگام نماز مقابل پروردگار ...

    roozbrooz.ir/.../حجاب%20نماز%20رعايت%20هنگام%20حكمت%20زنان%20...
  • روایت فوق یکی از روایاتی است که ذیل عنوان پیامد های استخفاف به نماز در کتاب ... امام درباره موضوع حضور در جماعات مسلمین و اقامه نماز عملاً به ما می فهماندند که آقایان باید ..... در برخی از موارد اختلاف فتوا هست و فایده این مطالب فقط بخاطر افزایش اطلاعات عمومی شما ... آیا میدانید : بسیاری از گاوها هنگام پخش موسیقی ، شیر بیشتری میدهند
  • روایتی از فرمانده 20 ساله تیپ ویژه شهدا - صفحه اصلی

    ww.w.irnaz.com/NewsCrawler/News/Content/-999999999996858420/
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - روایت دانشجو از نامه نگاری عجیب احمدی‌نژاد جزئیات بازگشت دانشجویان به داخل ... عمل کرد روحانی عید قربان را به ملت ایران تبریک گفت فتوایی که نجس را حلال ..... بالگرد صدا و سیما از ظرفیت های موسیقی سنتی ایران بهره ببرد و آنرا گسترش .... بحران سوریه آمریکا در بازی شطرنج سیاسیت کیش و مات شد بازاریابی ...
  • قضیه حجار درعربستان | بلاگ 4 | مجله و آرشیو تفریحی ...

    photopar.blog4.ir/list/قضیه%20حجار%20درعربستان-0.html
  • موسیقی وارتان ساهاکیان فیلم‌برداری اصغر رفیعی جم تدوین بهرام بیضایی ... فیلم از همان ابتدا می خواست روایت طنز گونه اش را اغراق گونه به مخاطب متذکر شود.بازی های .... دفاع مفتی مصر از فتوای شیر دادن به بزرگسال ..... برگزاری مسابقات شطرنج جام فروردین ماه94 به میزبانی هیات شطرنج اداره ورزش و جوانان شهرستان کازرون · سخن زنده.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 936
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 87
  • آی پی دیروز : 167
  • بازدید امروز : 131
  • باردید دیروز : 325
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,446
  • بازدید ماه : 1,446
  • بازدید سال : 36,388
  • بازدید کلی : 775,812